HTML

Mindennapi zarándokutam

Sokszor hallottam már, és tapasztaltam is, hogy az Út a fontos, nem a cél. Mégis csak ma fogott meg igazán ez a mondat. Ha az Út a fontos, akkor miért nem figyelek rá? Ezen a kérdésen elgondolkozva arra jutottam, leírok mindent, amit az utam során megtanulok, minden pozitívumot, ami történik velem ezen az úton, hogy ne vesszen a feledés homályába.

Friss topikok

  • SzabóAnna: @medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:) (2015.08.05. 22:06) Ki vagyok?
  • : A hinduk is pont így gondolták már több ezer évvel ezelőtt. A jelenlegi életünk kihatással lesz a ... (2015.01.04. 20:42) Gyakorlótér az egész világ
  • : Buddhát nem érdekelte a pénz. Le is mondott róla, és rájött hogy mi az élet valódi értelme. Őt ké... (2015.01.04. 20:37) A pénz boldogít?
  • MZituska: Én még nem láttam, de szerintem meg fogom nézni. (2015.01.04. 20:01) Filmajánló - A Mennyországot választom
  • enderdy: Teljesen igazad van! Meg kell élnünk a csodákat, különben mi értelme az életnek? Köszönöm, jó kis ... (2014.07.22. 14:04) Mi a csoda?

Olvastam nemrég egy cikket, ami szerint átlag napi 10 percet beszélgetünk egymással. Elszomorító. A cikk szerint jobban kellene figyelnünk egymásra, többet kellene kérdeznünk egymástól. A példa kérdései közül egy megfogott, és beépítettem a mindennapjaimba. Azóta vicceskedve szinte minden nap megkérdezem a páromtól, hogy kényelmes-e az új cipője, lázadva a cikk szomorú teszteredménye ellen. Pedig én is tapasztalom ezt. Elidegenedünk egymástól. A nagyvárosok egyre inkább szétzilálják a közösségeket, a családokat. A kitágult világ a régi értékeket beszűkítette. Egész nap csak rohanunk, hogy megteremtsük azt, amiről azt hisszük, hogy szükségünk van, és közben pont a lényeget felejtjük el. Rövid beszélgetéseink a tévé előtt zajlanak, kapcsolataik az internetre szorultak.

Megváltozott a világ. Kitágult, és szétszórta a családokat. A telefon és a skype lett a legjobb barátunk. Az interneten éljük életünket. De nincs jó vagy rossz. Ami szétszakít, az sokszor össze is hoz. Kérdés, hogy mit mire használ az ember. Igyekszek én is lavírozni a régmúlt és a jelen elvárásai között, mely néha egyszerűnek tűnik, néha pedig áthidalhatatlan szakadéknak. Bármelyik is van épp soron, egyet nem szabad elfelejteni. A család szerepét. Mely mindent megold, mindig ott van, mindig szeret.

Szerencsére nagyon sok pozitív példát is látok, hallok. Sokaknál megmaradt, visszatért a régi értékrend. Bekúszik a városba a közösségi élet, a család vitathatatlan szerepe. Nálam is visszatért. Tévét már évek óta nem nézek, igyekszem a kapcsolataimat is tartalmassá tenni, és ami a legfontosabb, egyre inkább becsülöm a családot. A mamánál töltött családi ünnepek emléke cseppet sem halványult az évek során. Mostanában sokszor eszembe jut a gyerekzsivajtól hangos, frissen sült kalácstól illatos események sokasága. Egyre több hasonlóságot vélek felfedezni a szülői ház, és mama háza között. Lassan átalakul, és már nem az egyetlen otthonom, ahol születtem, hanem, egy hely, ahova bármikor, bárhonnan hazatérhetek. Lassan olyan lesz, mint mama háza volt az emlékeimben.

Köszönöm a családomnak, hogy megtanította nekem ezeket az értékeket! Köszönöm a barátaimnak, ismerőseimnek, hogy megmutatják, sok helyen élnek még így. Vannak még nagy családi összejövetelek, vannak még családi krónikások, vannak még esti beszélgetések, vannak még közös programok. Nem minden a pénz körül forog. A felszín alatt ott rejtőznek az igazi értékek. Amiket ha néha el is fejeltünk, mindig van valaki, vagy valami ami emlékeztet arra, hogy az esti tévénézés helyett inkább kérdezzük meg a másikat, hogy kényelmes-e az új cipője.

Címkék: család kapcsolat értékek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utamon.blog.hu/api/trackback/id/tr705432631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása