HTML

Mindennapi zarándokutam

Sokszor hallottam már, és tapasztaltam is, hogy az Út a fontos, nem a cél. Mégis csak ma fogott meg igazán ez a mondat. Ha az Út a fontos, akkor miért nem figyelek rá? Ezen a kérdésen elgondolkozva arra jutottam, leírok mindent, amit az utam során megtanulok, minden pozitívumot, ami történik velem ezen az úton, hogy ne vesszen a feledés homályába.

Friss topikok

  • SzabóAnna: @medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:) (2015.08.05. 22:06) Ki vagyok?
  • : A hinduk is pont így gondolták már több ezer évvel ezelőtt. A jelenlegi életünk kihatással lesz a ... (2015.01.04. 20:42) Gyakorlótér az egész világ
  • : Buddhát nem érdekelte a pénz. Le is mondott róla, és rájött hogy mi az élet valódi értelme. Őt ké... (2015.01.04. 20:37) A pénz boldogít?
  • MZituska: Én még nem láttam, de szerintem meg fogom nézni. (2015.01.04. 20:01) Filmajánló - A Mennyországot választom
  • enderdy: Teljesen igazad van! Meg kell élnünk a csodákat, különben mi értelme az életnek? Köszönöm, jó kis ... (2014.07.22. 14:04) Mi a csoda?

16.
augusztus

Ki vagyok?

SzabóAnna  |  2 komment

Erre a kérdésre vajon mindenki tud válaszolni? Nem az evidenciákra, az álarcokra, a szerepekre vagyok kíváncsi. Hanem a valódi Énre. Vajon mennyire vagyunk tisztában azzal, hogy mikor játszunk szerepet, és mikor vagyunk mi magunk? Vajon eggyé váltunk már annyira a mindenki által elvárt szerepekkel, hogy észre se vegyük őket?

A napokban észrevettem magamon, hogy már megint mindennel foglalkozok, csak a legfontosabb dologgal nem. Magammal. Igaz, a világ elől elvonultam 6 napra a hegyekbe, de ott sem törődtem önmagammal. Lekötött a vízkeresés, a sátor állítás, összeszedés, pakolás, vacsora készítés, fürdés, hogy mindennel időben kész legyünk. Nem volt időm meditálni, magammal foglalkozni. Félreértés ne essék, ez nem panasz. Csodálatos napok voltak ezek. Nagyon élveztem.

Pár éve elkezdtem levedleni álarcaimat. Gyerekkorom óta hol tudatosan, hogy védjen, hol automatikusan, valós vagy vélt elvárások miatt sorra pakoltam magamra az álarcokat. Ahogy elkezdtem ezeket lepakolni, egyre jobban megismertem magam. Egyre többet engedtem meg magamnak, egyre inkább úgy reagáltam ahogy szerettem volna, és nem úgy, ahogy szerintem elvárták mások, vagy én. Egyre jobban éreztem magam. Sokat sikerült lerakni, és még van mit. Rá kellett jönnöm, hogy észrevétlenül azzal is álarcaimat sokasítottam, hogy újra háttérbe szorítottam magam. Egy megváltozott élethelyzet könnyen felborítja a napi rutint, és feledésbe meríthet fontos dolgokat is. Még akkor is, mikor minden körülmény adott. Ma a délelőtt folyamán megszűnik a netes kapcsolatom a világgal. Ezt kihasználva végre kimehetnék egy parkba meditálni. Helyette inkább teleszúrtam a napom mindenféle programokkal, hogy újból el tudjam mondani: ma sem volt rá időm. Pedig aki kicsit is őszinte magával, az tudja, hogy amire valóban akarja, arra mindig van ideje. Szóval ezt felismerve elhatároztam, hogy akármennyi programot is raktam be magamnak, akkor is szakítok időt arra is, hogy önmagammal lehessek. Mindig kell arra időt szánni, hogy egyedül, csendben legyen az ember, és megismerhesse valódi énjét. Hisz ha magamat sem ismerem, hogyan várhatnám el ezt másoktól?

Tegnap láttam egy videót. A világ legőszintébb reakciójáról, amit valaha is láttam felnőtt embertől. Egy kutató 86 nap egyedüli sark kutatás után megtalálta azt az élelmiszer csomagot, a jeges hóban, amit útja elején elrejtett. Az örömtől őrült módon kiabált, röhögött, dobálta a zacskókat, és magát. Nem törődött semmilyen elvárással, csak 100%-ban megélte a vele történteket. Jó látni, hogy nem csak a gyerekek tudnak őszintén reagálni.

Címkék: én álarc

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utamon.blog.hu/api/trackback/id/tr85463302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medali (törölt) 2015.08.02. 23:36:06

A valódi Én, ill. Önmagunk... Azt hiszem ott már a név sem játszik szerepet. Mert a név is egy szerep, amit ugyanúgy eljátszunk. :)
Nekem csak ennyi jut eszembe:
Ha majd a messze is közelnek látszik, s tudod, az élet nem tart a halálig... ki majd mások arcát is magában látja, az mind ráismer Önmagára.

SzabóAnna 2015.08.05. 22:06:12

@medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:)
süti beállítások módosítása