HTML

Mindennapi zarándokutam

Sokszor hallottam már, és tapasztaltam is, hogy az Út a fontos, nem a cél. Mégis csak ma fogott meg igazán ez a mondat. Ha az Út a fontos, akkor miért nem figyelek rá? Ezen a kérdésen elgondolkozva arra jutottam, leírok mindent, amit az utam során megtanulok, minden pozitívumot, ami történik velem ezen az úton, hogy ne vesszen a feledés homályába.

Friss topikok

  • SzabóAnna: @medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:) (2015.08.05. 22:06) Ki vagyok?
  • : A hinduk is pont így gondolták már több ezer évvel ezelőtt. A jelenlegi életünk kihatással lesz a ... (2015.01.04. 20:42) Gyakorlótér az egész világ
  • : Buddhát nem érdekelte a pénz. Le is mondott róla, és rájött hogy mi az élet valódi értelme. Őt ké... (2015.01.04. 20:37) A pénz boldogít?
  • MZituska: Én még nem láttam, de szerintem meg fogom nézni. (2015.01.04. 20:01) Filmajánló - A Mennyországot választom
  • enderdy: Teljesen igazad van! Meg kell élnünk a csodákat, különben mi értelme az életnek? Köszönöm, jó kis ... (2014.07.22. 14:04) Mi a csoda?

Sokat tűnődtem mióta nem írtam, hogy miért nem írok. Két fő okot - vagy kifogást - találtam. Az egyik az idő. Nincs rá időm. Nincs rá időm? Tényleg? Ez lenne a valódi ok? Nem. Még csak közel sincs hozzá. "Arra van időd, amire szeretnéd, hogy legyen." Mondogattam "nagy bölcsen" mindenkinek. Ez a mondás átértékelődött bennem az elmúlt időben. De nem úgy, ahogy gondolná az ember. Hanem megláttam a valódi értelmét. Tényleg nincs nagyon-nagyon sok mindenre időm. Nincs időm megtanulni búvárkodni, nincs időm kiolvasni a Háború és békét, kevesebb az időm sportolni, zenélni, rajzolni, írni, meditálni. De miért nincs? Azért, mert helyette olyan dolgokat csinálok, amik jelenleg fontosabbak az életemben. Választottam. Boldog vagyok tőle. Néha eszembe jut, hogy csinálni kéne azokat a dolgokat, amiket szeretek, de annyira nem érzem szükségét, hogy meg is csináljam. Vagy ha mégis, láss csodát, találok rá időt. Szóval még mindig azt mondom, hogy arra van időd, amire akarod, hogy legyen. És nem kell, hogy mindenre legyen. Nem kell búvárkodnom, ha a hegymászás szerelmese vagyok. Azt, amit a zene, a rajz, a meditálás, az írás ad, azt megtalálhatom más tevékenységekben is. A hazafelé sétálásban, a vásárlásban, a fogmosásban, bármiben. Csak nyitottnak kell lenni. És ha épp az írásra van szükségem, lesz rá idő. Ahogy most is.

Másik kifogásom egy mondás írja le a legjobban: A buta fecseg, az okos beszél, a bölcs hallgat. Szeretnék bölcs lenni. Ki nem? Akkor hallgatnom kell? Elképzelhető. De még nem vagyok bölcs. Buta vagyok. Vagy okos. Nem számít. A lényeg, hogy azért írok, hogy tanuljak. Nagyon sokat adott már. Így hát úgy döntöttem, találok időt - ha nem is annyit mint régen - hogy elmondjam fecsegéseimet annak, aki meghallgatja. Vállalom butaságom, vagy okosságom, hogy majd egyszer talán bölcs lehessek. De addig is vegye ki belőle, aki akarja, amit tud, dogja ki, ami nem kell neki. Nekem a létem része lett. Nem csak szeretek írni, de sokat tanulok is belőle. Így ahhoz, hogy fejlődjek, ahhoz, hogy legyek, szükségem van rá. Ajánlom mindenkinek, bármilyen formában is. Írás közben megjönnek a válaszok. Ahogy egyébként megjönnek sok más tevékenység közben is. Bármi közben, amire épp időd van. Csak figyelj! Figyeld magad, figyeld a gondolataid, az érzéseid. Sok mindent elárulnak egy nyitott szívnek. 

A sok tűnődésem eredménye ez lett. A válaszom Lenni. A jelentése minden részletével.

Címkék: önismeret önfejlesztés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utamon.blog.hu/api/trackback/id/tr865826242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása