HTML

Mindennapi zarándokutam

Sokszor hallottam már, és tapasztaltam is, hogy az Út a fontos, nem a cél. Mégis csak ma fogott meg igazán ez a mondat. Ha az Út a fontos, akkor miért nem figyelek rá? Ezen a kérdésen elgondolkozva arra jutottam, leírok mindent, amit az utam során megtanulok, minden pozitívumot, ami történik velem ezen az úton, hogy ne vesszen a feledés homályába.

Friss topikok

  • SzabóAnna: @medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:) (2015.08.05. 22:06) Ki vagyok?
  • : A hinduk is pont így gondolták már több ezer évvel ezelőtt. A jelenlegi életünk kihatással lesz a ... (2015.01.04. 20:42) Gyakorlótér az egész világ
  • : Buddhát nem érdekelte a pénz. Le is mondott róla, és rájött hogy mi az élet valódi értelme. Őt ké... (2015.01.04. 20:37) A pénz boldogít?
  • MZituska: Én még nem láttam, de szerintem meg fogom nézni. (2015.01.04. 20:01) Filmajánló - A Mennyországot választom
  • enderdy: Teljesen igazad van! Meg kell élnünk a csodákat, különben mi értelme az életnek? Köszönöm, jó kis ... (2014.07.22. 14:04) Mi a csoda?

Tudjuk. Többször tapasztaltuk már, hogy minden csak viszonyítás kérdése. Oly annyira, hogy a magyar szerint még a nemek is változhatnak, ha máshoz viszonyítjuk.  Pl. a folyó alapvetően nő nemű, azonban ha a hídhoz viszonyítjuk, a híd lesz a nőnemű, a folyó pedig férfivá változik. Ilyen "nem" cserére minden képes. Vannak olyan dolgok, aminek az egyik szituációban örülünk, míg a másikban szomorúak leszünk tőle. Egy túrázós képnézegetős találkozóhoz készítettünk prezit, ahol is a szállás képei láttán elgondolkoztam. 10-en aludtunk 3 összetolt kicsi ágyon, ahol egerek szaladgáltak, és még ki tudja mi. Víz nem volt bent, ki kellett menni a hóba egy forráshoz, és a kályhák nem éppen EU szabvány szerint működtek, elfüstösítették az egész szobát. A városba rá se néztem volna arra a szállásra. De télen a hegyen, a mínusz sok fokban örültem, hogy van tető a fejem felett, és van egy hely, ahol tüzet lehet rakni. Ott életmentő volt. Itt halál. Pedig a szállás nem változott. Csak a körülmények. Úgy gondolom az életben pont ez a nehéz. Hogy alkalmazkodjunk a helyzethez, és tudjunk egy dologról több véleményt is alkotni attól függően, hogy mihez viszonyítjuk. Hogy ne essünk bele abba a hibába, hogy figyelmen kívül hagyjuk a viszonyítást, és egy régi, elképzelt, máshoz viszonyított értékrend alapján döntsünk. Ezek közül nincs jó, vagy rossz. Sok mindentől függ. Ami nekem jó, neked már nem biztos. Ami ma jó, holnap már nem biztos. A multinál megtanultam, hogy egy szám nem szám. Nem ér semmit, ha nincs mihez viszonyítani. A 150 lehet sok is, és kevés is. Ahogy a számoknál, az életben sem szabad semmit sem önmagában nézni. A szállásunk tökéletes volt. Ott. Akkor. Az élet nagy feladat az állandó változás. Az állandó viszonyítás. Az állandó megújulás. Megkeresni azt a viszonyítási alapot, ami a legjobb színben tünteti fel az eseményeket. Megtalálni mindennek a jó oldalát. Hisz valóban minden csak viszonyítás kérdése.

Címkék: változás megújulás viszonyítás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utamon.blog.hu/api/trackback/id/tr295675670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása