HTML

Mindennapi zarándokutam

Sokszor hallottam már, és tapasztaltam is, hogy az Út a fontos, nem a cél. Mégis csak ma fogott meg igazán ez a mondat. Ha az Út a fontos, akkor miért nem figyelek rá? Ezen a kérdésen elgondolkozva arra jutottam, leírok mindent, amit az utam során megtanulok, minden pozitívumot, ami történik velem ezen az úton, hogy ne vesszen a feledés homályába.

Friss topikok

  • SzabóAnna: @medali: Nagyon találó ez a mondat, benne van minden, köszönöm!:) (2015.08.05. 22:06) Ki vagyok?
  • : A hinduk is pont így gondolták már több ezer évvel ezelőtt. A jelenlegi életünk kihatással lesz a ... (2015.01.04. 20:42) Gyakorlótér az egész világ
  • : Buddhát nem érdekelte a pénz. Le is mondott róla, és rájött hogy mi az élet valódi értelme. Őt ké... (2015.01.04. 20:37) A pénz boldogít?
  • MZituska: Én még nem láttam, de szerintem meg fogom nézni. (2015.01.04. 20:01) Filmajánló - A Mennyországot választom
  • enderdy: Teljesen igazad van! Meg kell élnünk a csodákat, különben mi értelme az életnek? Köszönöm, jó kis ... (2014.07.22. 14:04) Mi a csoda?

A világ kitágult. Már nincs az az információ, amit ne lehetne megszerezni. Mindent látni lehet. Még csak ki sem kell mozdulni. És most nem csak a tévére gondolok. A kiállításokkal a legkülönfélébb dolgok jönnek el a városunkba. Láthatjuk a híres festők alkotásait, mindegy, hogy hol született, hol munkálkodott, milyen közel vagy távol. Láthatjuk a japán művészetet, a svéd kultúrát, az olasz színműveket. A sor végtelen. Nincs olyan, amit ne lehetne egy kiállításon megnézni, vagy ha mégis van, akkor a tévé, a mozi, a színház megmutatja. Amit meg nem lehet megmutatni, azt az interneten elolvashatod. Tömérdek információ. Tömérdek ismeret. Mégis hiányosnak érzem tudásunkat. Mégis beszűkültnek érzem magunkat. Igen. A világ kitágult. De vajon mi is? Nem tett inkább beszűkültté ez a sok ismeret? Hisz mindenre figyelünk, mindenről tudni akarunk, csak épp magunkat nem hallgatjuk meg. Magunkra nem figyelünk. Gondolatainkat, szavainkat sokszor nem mi irányítjuk. Álljunk meg egy pillanatra. Legyünk csendben, és figyeljünk. Figyeljünk az érzéseinkre, a gondolatainkra. Ezeket ne elnyomjuk, értsük meg. Éljük meg. Éljünk vele együtt. Figyeljétek milyen szavakat használtok. Milyen gondolataitok vannak. Néha meglepő. Néha csodálatos. Bármilyen is, legyünk tudatában. Szavaink, gondolataink élnek. Ideje hát, hogy tudatosan használjuk.

https://www.youtube.com/watch?v=bexzWqMUjrs

Többször láttam már ezt a videót. Többször használtam már a tréningeim során. Minden egyes alkalommal megragadott. Megérezni és ez által teljesen megérteni csak ma tudtam. Ma fogott meg igazán, mert ma sarkallt arra, hogy elkezdjem figyelni, amit mondok. A szavaink és gondolataink hatnak másokra. Gondoljunk csak bele. Ha egy gyereknek sokszor mondják azt, hogy buta, hülye, ügyefogyott, egy idő után azzá is válik. Használjuk hát jóra a szavainkat, gondolatainkat. Ne bántsunk vele senkit. Mindenki megérdemel egy jó szót. Figyeljünk a szavainkra. Ismerjük meg szavainkat, gondolatainkat, és változtassuk meg, azt, ami nem tetszik. Használjuk többször azt, ami tetszik. Ilyen egyszerű. Bár nem könnyű. Időigényes, és fárasztó ennyire figyelni. De megéri. A jobb világért megéri. Tégy ma egy kicsit érte. Holnap egy kicsivel többet. Tégy érte minden nap. Tégy magadért.

Címkék: pozitív gondolkodás önismeret szavak ereje

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utamon.blog.hu/api/trackback/id/tr335759507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása